Pagina's

vrijdag 2 mei 2014

Maaltijdsalades


Maaltijdsalades, god wat houd ik van die dingen. Wil je weten waarom? En ben je benieuwd of ze gezond zijn of niet? Lees dan snel verder!


Er zijn een paar redenen waarom ik van maaltijdsalades houd:
- Het is een volledige maaltijd
- Het is snel
- Je kunt het makkelijk meenemen
- Er zijn veel soorten, dus je kunt variëren
- De prijs is oké voor wat je krijgt

Bovenstaande afbeelding is een Instagram foto die ik vandaag van mijn maaltijdsalade maakte. Dit is by far mijn favoriet! Een maaltijdsalade met pasta, sla, komkommer, gedroogde tomaat, knoflookcroutons, geitenkaas en een yoghurtdressing. Super lekker!
Deze maaltijd scoor ik altijd bij de Hoogvliet, omdat ik de geitenkaassalades van andere supermarkten niet zo lekker vind.
Ook bij de AH kun je heerlijke maaltijdsalades scoren. Zo hebben ze daar onder andere:
- Caesar salade
- Salade met zalm/dille
- Salade met tonijn
- Zaanse maaltijdsalade
- Salade met gerookte kip
- Salade met garnalen
- Etc.

Gezond of niet?

Helaas is gebleken dat maaltijdsalades best wel calorierijk zijn. Dit komt vooral door de toevoeging van een vette dressing, kaas en andere lekkernijen zoals croutons. 
Voor een keertje is dit natuurlijk niet zo erg, maar het is wel iets om rekening mee te houden!
Dit artikel van mens- en gezondheid legt daar nog het één en ander over uit.
Een gezondere keuze is bijvoorbeeld een volledig zelfgemaakte salade zonder kaassoorten, croutons en een vette dressing. 
Er zullen dan ook nog recepten op So Dishlicious verschijnen die een bewustere keuze zijn!



1 opmerking:

  1. Maaltijdsalades zijn echt mijn liefdes haha! Vooral die met tonijn van de AH.

    BeantwoordenVerwijderen