Pagina's

donderdag 28 augustus 2014

Hotspot: La Cubanita


Afgelopen maandag ben ik met een vriendin bij La Cubanita wezen eten. Dit is een bekend tapasrestaurant dat al in heel veel plaatsen zit met overal dezelfde menukaart en prijzen.
Het is een 'onbeperkt tapas' concept waarbij je per persoon steeds twee hapjes per keer kunt bestellen. De menukaart bestaat uit zo'n 50 verschillende dingen variƫrend van meloen met ham, ossenhaaspuntjes, geitenkaasrolletjes, diverse groentes tot aan verschillende visgerechten. Klinkt goed toch?
Ben je benieuwd hoe ik mijn bezoek aan La Cubanita in Utrecht heb ervaren? Lees dan snel verder.

Wij hadden gereserveerd via de website (klik hier), en dat bleek ook echt nodig te zijn geweest! Het was enorm druk en dat verbaasde ons wel voor de maandagavond.
Mijn eerste indruk was dat het me aan een goedgevuld kippenhok deed denken. Enorm veel druk 'kakelende' mensen in een vrij kleine ruimte waar de tafeltjes dicht op elkaar staan. Het leek extra klein doordat er overal op de muren en tafel geschreven mocht worden met pen of stift. Alles was volgeschreven met teksten, huwelijksaanzoeken en groeten van gasten. De muren leken op ons af te komen en dat was dus even wennen!


Het concept was simpel: op tafel lagen speciale viltjes met een tabel erop. Daarop schrijf je je tafelnummer en de tapas die je wenst te krijgen. (maximaal 2 per persoon per keer)
Wij bladerden gretig door het menu heen en kozen iets lekkers uit. 
En lekker was het zeker!
Wij hebben heerlijk zitten genieten!
Zelf heb ik onder andere carpaccio, geitenkaasrolletjes met ham, beenham met mosterdsaus, garnalen in knoflook en brood met knoflookdip gegeten. En alles was lekker! Prima porties tapas en smaakvol eten. Ook voor mijn tafelgenoot (vegetariƫr) was er voldoende te kiezen.

Uiteindelijk waren we voor 2x onbeperkt tapas en 6 glazen fris iets minder dan 50 euro kwijt. Hartstikke netjes dus.

Plus- en minpunten van La Cubanita (Ik kan alleen oordelen over Utrecht en sommige algemeenheden) op een rijtje:

+ Aantrekkelijke prijs
+ Gezellig personeel
+ Uitgebreide keuze aan tapas
+ Erg lekker eten
+ Ruime porties 
+ Je kunt er zo lang over doen als je zelf wilt
+ Zit in veel steden
+ Er worden ook cocktails geserveerd om je tapasbeleving compleet te maken

- De muren komen op je af door de hoeveelheid tekst
- De tafeltjes staan erg dicht op elkaar waardoor je alle gesprekken van buren kunt verstaan
- Er ging met het viltjessysteem het een en ander mis waardoor ons eten naar een andere tafel werd gebracht
- Personeel was soms wat chaotisch

Ondanks die paar minpunten hebben wij enorm van deze avond genoten en is La Cubanita voor mij dus een hotspot. Het overheerlijke eten maakte de kleine foutjes ruimschoots goed.

Hieronder volgen nog enkele mobielfoto's die ik van onze tapas heb gemaakt!
Ben jij al bekend met La Cubanita? En ben je net zo enthousiast als ik?

Tot snel!


Toast met garnalensalade

Garnalen in knoflook

Carpaccio met pestodressing

Geitenkaasjes met honing








2 opmerkingen:

  1. Buiten het feit dat het eten erg lekker was heb ik er echt slechte ervaringen mee. Bah.
    Het personeel was gewoon onbeleefd en mega traag. Na 25 minuten hadden we eindelijk de eerste ronde op tafel.. Dit was overigens in Almere en gewoon op een doodnormale woensdag.. Jammer, want het eten was goddelijk hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat enorm jammer! Kan me voorstellen dat je daar niet gelukkig van wordt..
      Misschien nog een keer een ander filiaal uitproberen?

      Verwijderen