Pagina's

zaterdag 1 november 2014

Hotspot: Subway


Subway neemt de wereld over: hoeraaa!
Nee oké, het valt wel mee. Maar wist je dat Subway wereldwijd meer dan 42.000(!) restaurants heeft? Dat is echt enorm veel. Ik vind het eigenlijk wel logisch, want ik houd van de Subway.
Vandaag lees je waarom ik Subway als een hotspot zie, wat het concept is en of je verantwoord kunt genieten. Lees je mee?


Bestellen:
Bij de Subway gaat het iets anders dan in een normale (lunch)zaak. Hier bestel je namelijk eerst je eten, reken je af en kun je dan aan een tafeltje gaan zitten of je broodje meenemen.

Allereerst kies je een broodsoort; bruin, wit, honey oat, oregano, sesam of flatbread.
Ook kies je of je veel of weinig trek hebt. Kies je voor een 15 cm of 30 cm sub?

Je kunt uit verschillende soorten beleg kiezen, zoals chicken teriyaki, meatball marinara of steak & cheese. Er zit echt voor een ieder wat bij!
Ook kun je kiezen of je iets extra's wilt, bijvoorbeeld extra kaas of bacon.

Als je je broodje warm wilt hebben dan gaat hij eventjes een oven in en daarna komt de volgende stap: het kiezen van de groentes!
Je kunt onder andere sla, augurk, tomaat, komkommer, ui, peper en olijf op je broodje krijgen.

Dan kies je een saus op je broodje en wordt hij netjes ingepakt. 

Van je broodje kun je een menu maken met iets te drinken en een cookie/chips, maar je kunt ook gewoon alleen voor een broodje gaan.

Easy as that!




Verantwoord genieten:
Let je op wat je eet dan zijn er verschillende subs verkrijgbaar met minder dan 6 gram vet. Hierbij wordt uitgegaan van een bruine 15 cm sub zonder saus of kaas.
Minder dan 6 gram vet hebben de volgende combinaties:
- Beef
- Chicken Teriyaki
- Gegrilde kipfilet
- Ham
- Kalkoenfilet
- Subway Club
- Veggie Delite

Spaarsysteem:
Veel Subway restaurants werken met een spaarsysteem waarbij je kunt sparen voor een gratis broodje, fijn! De voorwaarden kun je het beste even in jouw filiaal navragen, dit kan namelijk per restaurant verschillen!
Een volle spaarkaart is 8 zegeltjes en bij iedere 15 cm sub krijg je 1 zegel, en bij een 30 cm sub 2 zegels. Dat gratis broodje heb je dus best snel bij elkaar.

Hotspot:
Voor mij is Subway een hotspot door verschillende redenen. Zo zijn de broodjes super lekker en rijkelijk belegd en ben ik erg fan van het spaarsysteem! Als ik dan een vol kaartje heb kan ik een lekker gratis broodje scoren, yumm!
Ook vind ik de zaak erg hygiënisch: de broodjes worden belegd met handschoenen aan en er is (in de filialen waar ik geweest ben) een ander iemand die de kassa bedient. Daardoor wordt er ook niet met 'geldhanden' aan je broodje gezeten en dat is wel zo fris.
Wat ik ook fijn vind is dat Subway op heel veel locaties zit.
Zo kan ik nog even snel een brodje afhalen voordat ik mijn trein moet halen!

En mijn favoriete broodje? Dat is de Subway Melt; kalkoenfilet, ham, kaas en bacon. 
Afgemaakt met sla, komkommer, tomaat, augurk en een honing- mosterdsaus. Lekker!

Ben jij ook zo'n fan van de Subway? 
En wat is jouw favoriete broodje dan?

Tot de volgende keer!

© So Dishlicious

2 opmerkingen:

  1. ik houd van subway zooooo lekker! maar er zit hier gewoon echt niks in de buurt en om nou een half uur de trein te pakken voor een subway broodje gaat me te ver haha! dan maar wachten tot ik weer een x in de stad moet zijn, zucht :D

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog maar 1 keer bij subway geweest. Eigenlijk te weinig, want dat broodje was echt super lekker. Dat was de 'Subway club' dacht ik

    BeantwoordenVerwijderen