Pagina's

zaterdag 22 november 2014

Leer mij beter kennen - Food tag


Ik kwam deze bloggers 'tag' tegen op internet en besloot hem voor jullie in te vullen. 25 vragen die gerelateerd zijn aan eten en drinken. Zo kunnen jullie mij beter leren kennen en komen jullie onder andere te weten wat er op mijn lievelingsbroodje zit.


Wat is je favoriete ontbijt?
Yoghurt met vers fruit en havermout.

Hoe drink je je koffie?
Ik drink geen koffie!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Oei, lastig! Ik vind heel veel rijkelijk belegde broodjes lekker.
Onder andere zalm/roomkaas en tomaat/mozzarella/pesto zijn favorieten.
En dan het liefst op een knapperig broodje uit de oven!

Soep of salade?
Salade! Ik vind soep wel lekker, maar salades vind ik echt heerlijk!

Wat is je favoriete kookboek?
Ik werk niet vaak met kookboeken, maar op mijn verlanglijstje staan kookboeken van Buddy (the cake boss). Die boeken zien er prachtig uit en er staan heerlijke recepten in!

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Nooit meer zoet, zeker weten! Ik kan makkelijk zonder zoetigheid, maar als ik niet meer van hartige dingen zou kunnen genieten zou ik gek worden.

Welke keuken (land) is je favoriet?
Italiaans vind ik superlekker. En Grieks en Japans, je mag me echt wakker maken voor sushi!

Wat is je favo foodfilm?
Er schiet me zo 123 geen foodfilm te binnen..

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Oh help. 
Tegen sushi kan ik geen nee zeggen, ik zou dat zelfs als ontbijt kunnen eten. (ja, nasty. Ik weet het) 
Daarnaast vind ik Petrella, een soort roomkaas, echt goddelijk.
Als het bakje leeg is haal ik daarbij ongegeneerd mijn vinger er doorheen om de laatste restjes nog op te kunnen eten.
En tzatziki van de Griek hier in de buurt, zelfde verhaal.



Wie is je grootste inspiratiebron?
Jamie Oliver denk ik. 
En Rudolph van Veen wat betreft bakken.

Thuis koken of uit eten gaan?
Hier kan ik niet tussen kiezen.
Ik kan enorm genieten van lekker uit eten gaan! Maar koken is mijn hobby en zou ik toch niet willen missen.

High end of Low profile?

Low denk ik. Hoewel het eten natuurlijk wel lekker moet zijn!

Wat is je lievelings restaurant?
Tapasia in Ede, waar ik al eerder een blogpost over schreef!

Boodschappen doe ik bij…
De Appie! 
En als ik iets bijzonders nodig heb ga ik naar de Toko, visboer, slager..
Oh, en ik ga ook vaak naar de markt voor lekker fruit!

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Deze vraag is onmogelijk, er is zoveel lekker!
Maar stel dat ik de rest van mijn leven hetzelfde zou moeten blijven eten.. Dan kies ik toch voor verse sushi!

Wat is je favo cocktail?

Ik drink eigenlijk bijna nooit. Daarom heb ik ook geen verstand van cocktails.

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Helemaal geen koffie!
En beide heren mogen ook wel wegblijven.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Dat is eigenlijk een heel lange lijst. Maar onder andere:
- Verse knoflook
- Olijfolie
- Basilicum
- Bloem

Mijn favo snack is…
Ik vind jonge kaas met een beetje mosterd erg lekker.
Maar eigenlijk houd ik meer van wat luxere hapjes met bijvoorbeeld geitenkaas. 
Of de kiphapjes die ik pas op mijn blog plaatste, die zijn zoooo lekker!

Wat zit er op jouw pizza?
Als ik zelf pizza maak dan maak ik graag een zalmpizza met dille.



Wat lust je echt niet?
Ik ben een heel moeilijke eter, dus er zijn veel dingen die ik niet lust.
Onder andere rode bieten en stamppot. Ik vind veel uit de Hollandse keuken smerig eigenlijk..

Mijn favoriete foodblog is…
Culy! En ik kijk ook graag op de website van Albert Heijn voor recepten en op de website van 24kitchen.

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Een bietentaartje met chocolade, het was bovendien heel vies.

Wat staat er op je food bucket list?
Oeh, wat een goede vraag!
Ik ga deze vraag onthouden en kom daar later op mijn blog op terug.

Ik kan niet leven zonder…
Sushi en lekker belegde broodjes!

Dat was hem dan, de food tag!
Deze food tag is al door meerdere bloggers ingevuld, dus voel je vrij om hem over te nemen!

Tot de volgende keer!

3 opmerkingen:

  1. Bietentaart met choco? Hmmm! Lijkt me raar smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, het was zeker raar! Was een of ander receptje van Culy dat wij uitprobeerden met Kerst. Ik vind bieten sowieso al niet lekker, maar deze combinatie was echt om te janken :')

      Verwijderen