Pagina's

dinsdag 18 november 2014

Lunchtip: broodje Caprese


Een broodje Caprese vind ik een perfecte lunch! 
Het is snel, luxe, maar toch goedkoop én lekker. 
Caprese is Italiaans en er wordt de combinatie van basilicum, mozzarella en tomaat mee bedoeld. Toch kun je ook andere variaties op deze smaakcombinatie bedenken. Smeer je brood bijvoorbeeld eerst in met pesto of voeg een plakje Italiaanse ham toe.

Als je weinig tijd hebt om je lunch voor te bereiden dan kun je het volgende doen. Je neemt 's ochtends mee:
- 1 bol mozzarella, in een boterhamzakje zonder al het vocht
- Hoeveelheid (harde) broodjes naar keuze
- 1 á 2 tomaten
- Losse blaadjes basilicum
- Optioneel: groene pesto
- 1 scherp mesje

En als je dan tijd hebt om te lunchen snijd je de broodjes, smeer je ze in met pesto en beleg je ze met plakjes tomaat en mozzarella. Afmaken met de basilicum en voila! 
Een simpele en verse lunch die weinig tijd in beslag neemt.

Op de bovenste foto zie je mijn variant op een Italiaanse bol, jumjum!
Op de foto onder dit bericht zie je Caprese op pistolets met een beetje pesto, ook lekker.

Tot snel!

© So Dishlicious






3 opmerkingen:

  1. Hmm, dit klinkt heerlijk! Ik ben sowieso groot fan van Italiaans eten, dus hier kan ik me wel in vinden! :) Ik ga hem onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeef, dit ziet er zo lekker uit! En had al zo'n honger =(

    BeantwoordenVerwijderen