Pagina's

dinsdag 24 maart 2015

Product review: Homemade bakmix - American muffins


Nooit gedacht dat ik dit zou proberen: een kant en klare bakmix. Het is tegen mijn principes in en ik scharrel veel liever zelf mijn ingrediënten bij elkaar. Maar ja, toen deed ik boodschappen en viel mijn oog op de bakmixen van Homemade waar je alleen water aan toe te voegen. De prijs (ongeveer €1,50) viel me heel erg mee, vooral omdat je met 1 pak mix al 10 muffins kunt maken. Dus oké, vooruit. Voor deze ene keer.. of niet?



In de verpakking
Nieuwsgierig opende ik de verpakking, want wat zit er nou precies in zo'n simpele mix? 
- 10 muffinvormpjes
- bakmix
- chocoladedruppels van duurzame cacao


Wat je doen moet
Eigenlijk hoef je vrij weinig te doen. Je neemt een beslagkom en mixt de bakmix met 150 ml water tot een stevig beslag. Vervolgens roer je daar de chocolade doorheen en verdeel je het beslag met een ijsschep over de vormpjes. Even in de oven en klaar!
Ik had mijn vormpjes voor de stevigheid wel in een muffintray gezet.

Resultaten
Oké, ze zien er een beetje monsterlijk uit. Hartstikke scheef en een beetje als paddenstoelen en dat deed toch wel een beetje zeer aan mijn hart, ik ben namelijk een groot fan van perfecte baksels. Maar oké, het gaat om de smaak. 
En die smaak is hartstikke prima! De muffins zijn lekker luchtig en de chocolade geeft het net dat beetje extra. Bovendien is de prijs voor 10 muffins natuurlijk helemaal in orde en heb je voor dat bedrag een heerlijke lekkernij voor bij de koffie! 
Wat ik ook fijn vond was de snelheid. Binnen een half uur waren mijn American muffins klaar en de enige rotzooi die ik had was een beslagkom (en een mixer).

Scheef, maar wel lekker!

Al met al ben ik blij verrast en kan ik deze bakmix ook zeker aanraden. Mensen die niet handig zijn in de keuken kunnen zo hele lekkere muffins op tafel toveren en doordat je alleen water toe hoeft te voegen, is het ook handig om deze mix gewoon altijd in huis te hebben. Als je dan onverwachts bezoek krijgt kun je ze toch nog verrassen!

Ik kocht deze Homemade bakmix bij de Albert Heijn, maar hij is denk ik in de meeste supermarkten wel verkrijgbaar. 

- So Dishlicious




Geen opmerkingen:

Een reactie posten