Pagina's

woensdag 4 februari 2015

Product review: Frozz frozen yoghurt


Vandaag iets nieuws op mijn blog: een product review!
Ik ga een product reviewen op prijs, looks, smaak.. 
En om deze categorie dan goed te starten, begin ik met iets ijskouds: ijs! Eigenlijk is het geen ijs, maar bevroren yoghurt. Dat maakt Frozz een stuk gezonder dan een gewone bak ijs en dat vind ik helemaal prima. 



Hoewel Frozz vooral bekend is van de shops waar je zo'n lekkere froyo (frozen yoghurt) kunt halen, is er nu dus ook een variant verkrijgbaar in de supermarkt! Hoera!
De shops waar je een froyo to go kunt halen, zitten onder andere in Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en op Schiphol.
Niet bij mij in de buurt, helaas. Maar de bekers Frozz die je in de supermarkt kunt kopen hebben ze hier dus wel.

In een Frozz shop kun je toppings kiezen om op je bevroren yoghurt te doen, yumm. Dit is natuurlijk niet zo bij de bakken uit de supermarkt, maar die zou je eventueel zelf nog kunnen opleuken met bijvoorbeeld vers fruit of nootjes.

Soorten

In de supermarkt zijn 4 Frozz varianten verkrijgbaar:
- Naturel
- Framboos chocolade
- Appel kaneel
- Kers amandel

In mijn supermarkt waren alleen de bovenste 3 verkrijgbaar, maar dat vind ik niet zo erg. Ik vind amandel toch niet zo lekker. 

Prijs

Ik kocht Frozz in bakken van 500 ml.
Voor naturel betaalde ik €3.49 en voor de andere smaken €3.99. Niet zo cheap als een bak eigen merk roomijs, maar waarschijnlijk heeft dat een reden. 

Looks


Ik vind de verpakking van Frozz erg vrolijk! Knallende kleuren en hoewel de verpakking best vol staat met tekst en plaatjes, blijft de verpakking een strakke uitstraling houden. 
De verpakking is van papier en je kunt de verpakking dus bij het oud papier doen wanneer je je hem hebt uitgelikt. Milieuvriendelijk dus!

Als je de deksel van het ijs afhaalt, kom je eerst nog een extra laagje bescherming tegen. Handig voor als je je ijs per ongeluk op zijn kop in je winkeltas stopt. Op dat papiertje vind je nog wat extra informatie over Frozz en de tip om Frozz 10 minuten voor serveren uit de diepvries te halen.


Smaak


Allereerst de naturel variant. Deze smaakt zoals hij moet smaken: naturel! Je proeft heel duidelijk dat dit bevoreren yoghurt is en geen normaal ijs. Het is lekker fris en iets zuurder van smaak dan roomijs. 
Fijn aan deze smaak is dat je er nog alles mee kunt doen.
Ik at deze variant een keer met chocoladevlokken (oeps, daar ging het feit dat dit gezonder is dan gewoon ijs), maar je kunt natuurlijk eindeloos variëren. Neem bijvoorbeeld vers fruit als topping, of walnoten en honing. Lekker lekker!


Dan de variant appel & kaneel. Die vond ik naar bevroren appeltaart smaken, haha! Alleen zat hier dus ook een yoghurtsmaak bij. Toch vond ik deze variant niet zo lekker, want ik houd niet van appeltaart.
Maar als je dat wel lekker vindt, is deze variant zeker het proberen waard!
Ik kon mijn vader er gelukkig blij mee maken.


Tot slot de variant die echt by far mijn favoriet is: framboos & chocolade. Mijn god wat is die hemels! Er zitten kleine stukjes chocolade in de Frozz die echt goed mengen met de frambozenyoghurt. 
Ik durf zonder schaamte toe te geven dat ik 's avonds om 10 uur met een bakje van deze Frozz voor de televisie zat. Nu heb ik totaal geen liefdesverdriet, maar ik heb wel op zo'n typische manier ijs zitten eten, gewoon omdat het kan. 


Conclusie

De framboos & chocolade Frozz komt zeker nog vaker in mijn vriezer terecht. Jamjam, wat is dat spul lekker! De appel & kaneel Frozz zou ik niet snel meer aanschaffen, want wat moet ik met ijs dat ik zelf niet zo lekker vind? 
Naturel schaf ik misschien ook nog wel eens aan, maar mijn absolute favoriet is toch echt de rode!

Ben jij al bekend met Frozz uit de supermarkt?
En ben jij net zo enthousiast als ik?

- So Dishlicious



2 opmerkingen:

  1. Aaah, appel kaneel klonk zo lekker. Maar jij vond hem dus blijkbaar helemaal niets. Die framboos ziet er ook heerlijk uit!
    Misschien is de naturel versie ook lekker, maar dan als je een beetje je eigen dingen eraan toevoegt zoals fruit ofzo. Toch maar eens proberen! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, maar ik houd dus ook niet zo van appeltaart, ik ben gewoon een beetje raar ;p
      Mijn vader vond die smaak namelijk wel heel lekker! En veel plezier met proeven! Tip: niet met anderen delen.

      Verwijderen