Pagina's

woensdag 11 februari 2015

Product review: Maggi kip papyrus


Druk druk druk, dat is wat ik deze maand ben. Gelukkig bestaan er fijne oplossingen voor wanneer ik geen tijd heb om te koken. Of er kookt iemand anders, of we maken iets makkelijks..
Waarschijnlijk komen er deze maand dus weinig recepten online, maar ik heb vandaag wel weer een product review voor jullie: Maggi mals en kruidig. 
Deze manier van kipfilet bereiden komt momenteel veel langs op de televisie en ik was benieuwd of het doet wat het belooft. 


Maggi belooft een malse kipfilet uit de pan waar je geen boter of olie meer aan hoeft toe te voegen. Bovendien zou het makkelijk zijn, klinkt goed!
Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, want voor 1 pakje Maggi -waar je 4 kipfilets mee kun bereiden- betaal je €1.45

Smaken

Dit product is in drie smaken te krijgen: mediterraans, paprika & peterselie en knoflook fijne kruiden.
Paprika vind ik niet zo lekker en knoflook was niet aanwezig in de supermarkt. Het werd dus de mediterraanse variant om uit te proberen!

Wat moet je doen

Je spreidt je vel papyrus (dat is een soort bakpapier waar de kruiden op zitten) uit op je werkblad en legt op 1 zijde een kipfilet. Nu vouw je de papyrus dicht. Als je kipfilet niet overal even dik is, plet je de kip in de papyrys met een koekenpan zodat hij overal ongeveer gelijk is qua dikte.
Zet een pan op het vuur zonder boter of olie en laat deze goed heet worden.  
Als de pan heet is leg je de kipfilets in de papyrus in de pan. En vervolgens doe je voor 8 á 9 minuten.. helemaal niks!
Behalve als je ziet dat je kruiden te snel donker kleuren, dan draai je het vuur ietsje lager.
Na 9 minuten draag je de kipfilets om en 'bak' je de andere zijde ook voor 8 á 9 minuten.


Het resultaat

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje bang was. Als ik normaal gesproken een kipfilet bak (of iemand anders doet dat voor me), heb ik zo'n droog ding op mijn bord. Dan kan ik ook echt niet van kip genieten.. 
Maar ik was aangenaam verrast!
De kip was mals, zelfs een beetje 'sappig' en de kruiden gaven de kipfilet een heerlijk randje! En niet alleen ik was enthousiast, mijn tafelgenoten hebben ook heerlijk zitten smullen.

Conclusie

Hoewel ik normaal gesproken niet in zulke keukentrucjes geloof, maakt Maggi waar wat ze beloven. Het is simpel en erg lekker!
Ik zal dit product zeker nog eens aanschaffen, maar wil dan graag de knoflookvariant uitproberen, die lijkt me namelijk nóg lekkerder!

Ik vind Maggi kip papyrus ook erg studentproof. Zelfs als je niet kunt koken is dit prima te doen, het kan haast niet mislukken. Bovendien kun je er als student vier keer kipfilet van eten en dat maakt de prijs ook goed! Je betaalt iets meer dan 0,35 cent per keer. Dus als je nog een kipfiletje in de vriezer hebt liggen, is dit helemaal goedkoop!

Ik ben dus enthousiast, vooral omdat er met de kip echt gebeurt wat er wordt beloofd: een malse, goedgekruide kip.





4 opmerkingen:

  1. Goeie review! Ik was hier erg benieuwd naar. Ik hoorde van mijn ouders al dat dit erg lekker was maar had het zelf nog nooit geprobeerd. Denk dat ik dat toch maar eens ga doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, moet je doen! Let er wel op dat je de kipfilet zo goed mogelijk van gelijke dikte maakt. Anders is er straks alsnog een deel taai.

      Verwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit! Moet ik dan ook maar eens gaan proberen :D

    BeantwoordenVerwijderen