Pagina's

vrijdag 27 februari 2015

Recept: tortillataart

Slechte Instagramfoto, maar ik kon echt mijn camera niet halen, 
want het rook zó lekker!

Deze tortillataart was echt enorm lekker! En dat je bij het aansnijden alle laagjes kunt zien zitten is natuurlijk super leuk!
Het recept komt van de blog 'gewoon wat een studentje 's avonds eet' en ik heb het een beetje aangepast naar mijn eigen smaak. Dit is dus geen volledig eigen recept.


Het oorspronkelijke recept is vega, maar ik wilde vlees toevoegen om het smaakvoller te maken.

Voor 2 á 3 personen heb je nodig:
- ongeveer 6 cordillas (kleine wraps)
- 1 zak verse spinazie
- 3 tomaten
- pijnboompitjes
- 1 grote bol mozzarella
- kleine verpakking mascarpone
- zakje parmezaanse kaas
- rauwe ham of bacon
- peper en zout

Wat moet je doen:
- Doe de spinazie in een pan op middelhoog vuur tot het grotendeels geslonken is en voeg op het laatst twee eetlepels pijnboompitjes toe. Voeg naar smaak peper en zout toe.
-  Snijd de tomaten en mozzarella in schijfjes en verwarm de oven vast voor op 175 graden.
- Smeer een cordilla in met mascarpone en beleg die met een laag spinazie/pijnboompitten. Het insmeren van de cordilla's doe je op een snijplank, maar het opbouwen van de taart kun je het beste in de ovenschaal doen.
- Smeer een tweede cordilla in met mascarpone en beleg deze laag met schijfjes tomaat, mozzarella en de rauwe ham. 
- Leg hier weer een besmeerde cordilla bovenop en ga verder met de spinazie.
- Bouw je taart zo om en om op tot je al je ingrediënten hebt gebruikt. Eindig met een cordilla die wederom is ingesmeerd met mascarpone. 
- Bestrooi de bovenste cordilla rijkelijk met de parmezaanse kaas en schuif de ovenschaal in de oven voor 20 minuutjes. Zelf hield ik eerst 15 minuten aan, maar ik vond de tortillataart van binnen nog niet echt warm, dus 20 minuten zal beter zijn!

Nu hoef je hem alleen nog aan te snijden en dan kun je aan tafel!

Leonie van de blog 'gewoon wat een studentje 's avonds eet' doet het inmiddels zo goed dat zij haar eigen kookboek heeft uitgebracht, wauw!

- So Dishlicious

Geen opmerkingen:

Een reactie posten